25 Temmuz 2015 Cumartesi

Su Üstüne Yazı Yazmak-Muhyiddin Şekur

Çok sevdiğim bir yazar var bir web sayfası olan.Her yazsını okuduğum abartıdan uzak öyle saf ve naifki....Kendisi deli-anne belki çoktan tanışmışsınızdır kendisiyle.Eğer tanışmadı iseniz öyle mutlu olurumki vesile olmaktan.Sayfası için lütfen ama lütfen tıklayınız....


Yine bir paylaşımında rast geldim bu harika kitaba ve yazara...Tamda ihtiyacım olduğunda....Ne tuhaf değil mi km'lerce uzaktan hiç tanımadığın bir insanın hayatında ki eksikliklerin dolmasına vesile olmak.Ben kalpten kalbe bir yol olduğunu düşünenlerdenim....Bu raslantı olamaz....


Kitap Muhyiddin Şekür'ün bir gün arkadaş davetini kıramayıp sadece bir göz atmak amacıyla geldiği camide başlayıp dervişliğe uzanan yolda yaşadıklarını anlatır.O gün camide bir bayanla karşılaşır.Cami duvarında duran La ilahe illallah yazısının sırrını sorar aldığı cevap "O sensin.Senin kendi nefsindir o...Nedir,diyorsun ya,işte cevabı...ama nasıl anlarım,diyorsan şu kadarını söyleyeyim ki bulmak istiyorsan aramalısın...bir gün anlayacaksın...Allah senin anlamanı istiyor.Aradığın her şey onun içindeki kelime'de bulacaksın..."'dır.Bu olay kendisini çok etkiler ve Müslümanlığa doğru ilk adımını atar.Daha sonra bir din büyüğü ile tanışır ve onun bilgisinden faydalanmaya başlar.Kitapta esasen bu paylaşımlar okuyucuya yansıtılır.Durumların Allah'a giden bir yol olarak vesile edilmesi aslında insana bu dünya telaşının ne kadar anlamsız olduğunu hatırlatır.Yazar islam yolunda bir çok evreden geçer bu evreler esnasında yaşadıklarını ustaca okuyucuya yansıtır.Bu kitabı olaylar akışı içersinde özetlemeye çalışmak çok güç sadece kendimce içinden seçtiğim cümlelerle sizleri başbaşa bırakıyorum....

"İnsnaların taş üzerinde kazıdıkları yüzyıllık yazılar Allah için su üstüne yazılmış yazılar gibidir."

"Resulullah'ın(asm) hayatını okuyunca onun şu sözü ile karşılaşacaktım:"Ya Rabb,beni bir fakir olarak yaşat,bana bir fakir olarak ölüm ver ve beni fakirler zümresinden haşreyle."

"Fakar yine de söylemeliyim ki bilmek ile yapmak ve bilmek ile olmak arasında genelde dağlar kadar mesafe olur."

"Bütün kapıları açık tut."  -Ah ne zor yapabildiğim bir şey bu....

"İnsan dünyaya geldiği andan itibaren 'Ben' demeyi öğrenmiştir,ancak aşk insana 'Ben değil,'Sen' demeyi öğretir;zira seven hiçbir ruh,kendine varlık rengi veremez."

"Kalbini dinle,o sana asla haram şeyler fısıldamaz.Her yaptığını önce Allh'ın rızası için yap.Unutma ki O'nu bulunca her şeyi bulur,O'nu kaybedince her şeyden olursun."

"Ben şüphelerle dolu olduğum halde Rabbim rahmetini benden hiç esirgememişti."

"Bir Sufi Üstad'ın güzel ifadesiyle,ne 'bir şeye ihtiyacım var ' deyin, ne de 'bir şeye ihtiyacım yok' deyin;sadece 'Allah' deyin,işte o zaman harikuladelikler göreceksiniz."

"Her kapalı göz uyku değil,her veda ayrılık değildir."

"Hayatınızı değiştirmekte acele etmelisiniz,yoksa kervan geçip gider de eliniz boş kalakalırsınız."

"Bilin ki fısıldadığınız her şey semalardan duyulur.Her defasında kendinize,"Bu benim için hayırlı mı ,değil mi?diye sorun.Her şeyde Allah'ı vekil edinin.Hiçbir şeyi sahiplenmeyin."

"Ümitsiz kalmak için hiçbir sebep yoktur...ve asla olmamalı."  -Bu söz muhteşem kendime hep hatırlatıyorum....

"Küçük bir yağmur damlası sabırla taşta yara açar ve en uzun yolculuklar tek bir adımla başlar."

"Sana yakın olan,en zor terk ettiğin şeydir."


Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder